Afvallen

Ken je dat gevoel.. Elke keer tegen jezelf zeggen dat je morgen ECHT begint met gezondere keuzes maken tot… de avond aanbreekt. De meeste ervaren eten als gezelligheid op zijn tijd..

Als je wil afvallen, dan is het aanpassen van je eetpatroon de eerste én belangrijkste stap. Aanpassen betekent: gezonder eten en minder eten. Daarnaast is bewegen goed voor je gezondheid en het helpt bij het afvallen. Maar als je hetzelfde blijft eten, zal je op de weegschaal minder snel resultaat zien. Het gaat dus om de combinatie!

Beweging en sport helpen niet alleen je gewicht op peil te houden maar is ook goed voor je hart- en bloedvaten, botten en hersenen. Regelmatig bewegen verkleint voornamelijk de risico’s op een burn-out en depressies.

Daarom vind ik het belangrijkste om eerst te werken aan:

  1. je spieren laten wennen aan de trainingen (leren bewegen)
  2. het uithoudingsvermogen van spieren te verbeteren zonder kapot te gaan op de wel-bekende burpees
  3. wat leuke doelgerichte intervaltrainingen te beoefenen en beter te worden in hetgene wat jij leuk vind
  4. nog verder doorknallen naar jouw doelen!

Afvallen met beweging: wat is het meest effectief?
Het is het belangrijkste dat je iets kiest wat bij je past: een sport of activiteit die je leuk vindt en die je gedurende een lange tijd kan inpassen in je leven.

Daarbij  zorgt voedzaam eten voor betere prestaties dus waarom zou je nog bij lunch een zakje chips pakken? De zin in gezonder eten neemt toe en je gewicht neemt onbewust af.

Vragen of hulp nodig bij afvallen?

Neem nu contact op

Weetje? Je hoeft niet helemaal kapot te gaan op zuurstof om mooie vormen te creëren.
Krachtsport leidt tot een strakker figuur en je kunt jouw bereikte gewicht beter vasthouden.
Conditie is altijd fijn! maar het zal nooit nodig zijn om jezelf een uur lang af te bulken alhoewel het je wel een overweldigend gevoel kan bezorgen, of juist niet..